zaterdag 24 december 2011

Ouderwets, Yes,

Vorig seizoen is de breimanie hier op de camping al toegeslagen. Dat begon met sjaaljes en sokken. Nu ben ik de breikunst redelijk machtig, maar sokken breien, dat had ik nog nooit gedaan. Een aardige Duitse vrouw (jawel ze bestaan) zou mij dat wel even leren.
Afgelopen november was het zover,Irmy had sokkenwol en breipennen voor me meegebracht en heeft uitgelegd hoe ik het doen moest.Het eerste paar heb ik op het ogenblik aan, ze zijn aardig gelukt, maar nog niet perfekt. Het tweede paar zijn de gestreepte, die zijn wel perfekt. De rose zijn een ietsiepietsie anders, dat zijn bedsokken voor mijn buurvrouwtje op de camping, die heeft last van een bloedsomloop ziekte en draagt s'nachts sokken om warm te blijven, maar in het warme Spanje kan je die niet kopen. Dus heb ik mijn goede daad voor deze kerst alweer gedaan.



PRETTIGE FEESTDAGEN ALLEMAAL

Geen opmerkingen: