dinsdag 2 juni 2009

Waar is Sukkeltje ????

Vanmiddag lag ik heerlijk met een leesboek in de schaduw, toen ik vanuit mijn ooghoek iets vreemds op de grond zag bewegen. Een uit het nest gevallen musje. Het had al wat veertjes, maar kon nog niet vliegen. Wel hipte het heel enthousiast het straatje op en neer op zoek naar iets te eten.
Ik, met mijn goede hart, dacht, als ik niets doe is het vogeltje straks voor een van de campingkatten. Normaal zijn die er voor de muizen, maar ik denk dat ze een makkelijk hapje niet versmaden.

Dus vogeltje opgepakt en in een bakje gezet, beetje brood geweekt in water en het bakje op schoot genomen. Als een goede moeder heb ik het beestje gevoerd met geweekt brood. Met een hobbypincetje beetje bij beetje naar binnen laten vallen als sukkeltje het bekje opendeed.

Na een uurtje ben ik even weggelopen om mijn dagelijkse kopje koffie te gaan drinken bij een vriendin op de camping. Bakje met Sukkeltje op de tafel gezet en afgedekt met een boek. Wel een hoekje opgelaten zodat Sukkeltje niet zou stikken.
Toen ik terugkwam en het beestje weer wilde gaan voeren, was het bakje leeg. Ik gelijk al tegen moat gezegd : Je hebt hem zeker het nekje omgedraaid?? Nee zei moat, ik heb niks gedaan, echt niet.
We hebben de halve camping afgezocht, maar Sukkeltje is niet meer te vinden. Sukkeltje is niet het slachtoffer geworden van de campingkat, want het boek was niet verplaatst. Misschien was het luchtgaatje te groot en is Sukkeltje op zoek gegaan naar een betere pleegmoeder.








4 opmerkingen:

Zustertjen zei

ach gossie, wat een pukkeltje.

Je weet dat het heel lastig is om zo'n beestje te redden, toch???

Smitsky zei

Zo'n sukkeltje was het dus toch niet. Gewoon het boek uitgelezen, teruggelegd en weggevlogen....denk je niet?

sunseekers zei

Domme Smitsky, denk je nou werkelijk dat een Spaans vogeltje een Nederlands boek kan lezen????

Zustertjen zei

whahahahahahaha