woensdag 23 september 2009

slapeloze nacht


Afgelopen nacht heb ik wakker gelegen. Geen reden maar soms gebeurd dat. Niet erg ik hoef tenslotte niet naar de baas, maar kan de volgende dag gewoon inhalen als ik dat wil.
Maar vanacht heb ik heerlijk teruggedacht aan de vakanties die wij als kind hadden.
Mijn vader werkte het hele jaar hard en klustte daarnaast ook nog elke avond om 1 keer per jaar met ons, zijn 5 kinderen en een oom en tante met hun 3 kinderen op vakantie te kunnen gaan.
Met zijn alle in Papa's werkbus. De kinderen hadden allemaal een vuilniszak met daarin kleren voor 2 weken shetlandponypark in Slagharen.
De huisjes daar waren voor 6 personen, dus er sliep er 1 bij oom en tante in het huisje, al weet ik dat niet meer zeker.
Het huisje had geen koelkast, geen kachel, en ook geen douche en wc. Als kind vond ik het fantastisch, al kan ik me dat nu niet meer voorstellen. Plassen deden we s'nachts achter de paardenkist. Douchen deden we in het zwembad. Als het koud was stak mijn moeder het gasfornuis aan(liep het water aan de binnenkant langs de ramen. En als het warm was zetten ze de melk,bier en jonge klare in een emmer met koud water.
Jeetje wat hebben we daar een plezier gehad. De jongens hadden bijnamen en een Amerikaanse fuif was een hele belevenis.Slapen deden we in een stapelbed en Papa en Mama in een 2persoonsopklapbed in de kamer. Ik praat nu over de eind 60er jaren. Mijn 2 oudere zussen waren elk jaar weer verliefd, ik was daar nog te jong voor, maar de herinneringen zijn tijdloos.

4 opmerkingen:

Zustertjen zei

wow, als je niet kan slapen omdat je over vroeger nadenkt...

wat staat er te gebeuren????

veel slaapplezier aan het zwembad.

Smitsky zei

Het Frankrijk gevoel?

Wel heel mooi dat je zulke goede herinneringen hebt aan deze vakanties.

Koesteren!

Hermanus zei

En had je ook een bloem in je haar?

Buurmeisje zei

Gezellig ja. en nu is het weer veranderd. Geen pony's meer, of huisjes die je kan huren. Zou anders nog wel leuk zijn, denk ik...