maandag 29 augustus 2011

We zagen hem vliegen

Afgelopen weekeinde hadden we familie-uitje van mijn kant. We zouden gaan eten op Kaag Eiland, een leuke omgeving met best veel jeugdherinneringen. Zo ging ik met oud vriendje Arend regelmatig zeilen op de Kaag en dan legden we aan bij het Kompas. Moat kende het ook nog van voor mijn tijd, dus al met al een geslaagde locatie.

Op weg ernaartoe, reden we op de snelweg langs de watertoren van Sassenheim, toen ik dacht dat ik een ooievaar zag vliegen. Ik zeg nog tegen Moat, Goh, dat is vreemd, zo dicht in het Westen heb ik nog nooit een ooievaar gezien. We passeerden een rij bomen en ik dacht dat ik beter zicht had op het vliegende beest.
Dat klopte, maar het was geen ooievaar, maar een PELIKAAN. Echt waar, ik twijfelde aan mezelf, want volgens mij komen die vogels echt niet in het wild voor in Nederland.

s' Avonds vertelde ik het de familie en die zeiden dat er 1 ontsnapt was uit Artis. Ik had het dus echt goed gezien.




2 opmerkingen:

smitsky zei

uhmmm, dit keer zag je ze dus niet vliegen, hahaha

Anoniem zei

Hahahahaha,

Geweldig.
heb je ook nog een reddingsactie uitgevoerd?

zustertjen