donderdag 9 juli 2009

Franse deur



Vandaag begonnen aan de kamerdeur, ik weet niet hoe oud hij is, maar ik weet inmiddels wel hoeveel lagen behang er opgeplakt hebben gezeten. Het is een hele leuke oude paneeldeur. En wat hebben de vorige bewoners gedaan, juist op de panelen hebben ze behang geplakt. eerst een hele oude dikke papieren laag en daar overheen geplastificeerd behang. Daaroverheen weer papier.




Het heeft dus heel veel bloed zweet en tranen gekost om de deur weer in oude luister te herstellen. Letterlijk bloed, want mijn vingertoppen zijn inmiddels gespleten van al het water, letterlijk zweet, want er zitten veel uurtjes tussen de eerste en de laatste foto, maar gelukkig geen tranen want het is zonder het behang echt mooi geworden.





Het volgende probleem wordt de kleur. Moat vind antiek groen wel mooi, net als de rest van onze meubels. Ik neig meer naar ossebloed rood, maar moat denkt dat dat te donker wordt.

4 opmerkingen:

Smitsky zei

Antiek groen! Al vind ik ossebloed rood ook wel (is dat hetzelfde als baskisch rood?) offe lavendelblauw?. Je hebt de boeken nog niet he? Liggen nu bij de Family. Nemen ze wel mee, denk ik. Heb je nog belang bij verftechnieken op meubels?

Zustertjen zei

volgens mij zijn rood en groen beiden erg donker.
Maar wat dacht je van gebroken wit of licht vanille?

O en ze hebben de boeken al wel, maar volgens mij nog geen tijd om daar maar enigszins een blik in te werpen.

sunseekers zei

Dank voor de suggesties, dames,
Ja, ik heb de boeken al doorgekeken, het was niet wat ik dacht dat het zou zijn.
De muren en het plafond zijn al wit, dus een kleurtje moet kunnen, denk ik, hoop ik

Rue de Bouzy zei

Leuk he klussen? Voor je het weet word je erg handig.. :)
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Het ziet er nu al leuk uit.