woensdag 2 december 2009

Het gaat echt gebeuren

www.krabbelme.nl

De kogel is door de kerk, zoals mijn zus schreef vanmorgen. Mams gaat naar een aanleunappartement van het plaatselijke bejaardenhuis. En het gaat ook heel snel. Volgende week Woensdag kan de sleutel al worden opgehaald.Nee, er hoefde gelukkig niet eerst iemand dood te gaan, maar het is spiksplinter nieuw. Midden in het dorp en ze gaat naar de eerste etage. Voor Mama heel erg fijn, dit is wat ze wil. Voor ons, de kinderen is het aan de ene kant geweldig en aan de andere kant heel raar. Het huis waar wij allen zijn opgegroeid, gaat weg. Het moet waarschijnlijk voor 1 februari 2010 leeg zijn. Er komt heel veel op de broers en zussen af. Ik heb het maar mooi makkelijk, hier in het zonnetje,alles vanaf een afstand volgen. Ik weet alleen nog niet of dat wel goed is voor mezelf. Misschien besluit ik toch nog om even in het vliegtuig te stappen in Januari om te helpen het huis leeg te maken en er emotioneel afscheid van te nemen, maar even afwachten wat er allemaal gebeuren gaat en wanneer.

6 opmerkingen:

Zustertjen zei

Dat zou ik maar doen als ik je was. Krijg je anders enorm veel spijt van.

Sterkte.

lillian zei

Ja Jose, doen. Helaas zijn wij er niet om je op te vangen schatje! Sterkte.

Smitsky zei

Ja liverd, wel doen! Krijg je zeker geen spijt van!

hubbie zei

Uit ervaring weet ik dat het heel raar is om je ouderlijkhuis en in mijn geval ook geboortehuis af te moeten staan aan een ander. Je kunt niet meer terug, de geur, herinnering enz.. Gelukkig mochten we met mijn broers en zussen nog een keer (na een grondige verbouwing tot kantoor) "afscheid" nemen van "ons" huis. Heel blij was ik om dat te mogen doen. En gelukkig woont er geen gezin in en is het een kantoor geworden.
DUS ZEKER DOEN.

Zustertjen zei

Wanneer moeten we je bed opmaken????

sunseekers zei

@ Lieve Zustertjen, ik kan nog in het ouderlijk huis slapen, daar staat nog steeds mijn bed, tenminste dat hoop ik.