dinsdag 29 december 2009

We mogen weer



Sinds vanmorgen hangt er weer een mooi papier in de afwasruimte. Daar staat in verschillende talen geschreven dat wij weer GRATIS sinaasappels mogen gaan plukken. Het tuincentrum een stukje verderop heeft de poorten weer opengezet. Als je nagaat dat anderhalve liter sap hier 1.15 euro kost, kan het voordeel aardig oplopen. Ik moet alleen moat zover zien te krijgen dat hij gaat. Hij moet dan eerst de regenlaarzen uitgraven omdat sinaasappelbomen heel goed gedijen op kleigrond. Als je dan weet dat het hier de afgelopen week flink geregend heeft, kan ik me zijn tegenzin wel voorstellen. Reken maar uit, hoeveel voordeel hebben we eigenlijk. De halve dag kwijt met plukken, dan alle troep van het snijden en persen, het knoeien langs de flessen voor een litertje of drie sap. Ik geloop niet dat Moat gaat, maar ik houd jullie op de hoogte, en voor diegene die zich afvragen waarom ik niet zelf ga: ik heb geen regenlaarzen HAHAHAHAHAHHA

1 opmerking:

Zustertjen zei

Oh en dat sap is zo overheerlijk en gezond!