zondag 13 december 2009

Santa Lucia



Wat een straf, vandaag mocht ik mee met de Zweedse overburen. Die hebben een dochter van 9 jaar die hier op de Scandinavische school zit. Die school was uitgenodigd om met de kindertjes te komen zingen bij de Ikea in Murcia. Er werd voor een bus gezorgd en eten en drinken was ook voorzien. Of ik mee wilde want er was nog plaats in de bus. Hee, zou ik een uitje naar de Ikea missen, dacht het niet. Vanmorgen om 7 uur opgestaan, en om kwart over acht in de auto gestapt naar Torrevieja waar de bus van Costa Azul al op ons stond te wachten. Op naar Murcia, alwaar wij werden opgewacht door een Zweedse medewerkster. Door de personeelsingang naar de personeelskantine, waar een heus Zweeds vreetfeest was klaargezet, Ga je gang eet je rond. Koek, snoep, chips, koffie, chocolademelk, Zweedse balletjes met rode jam, haring in weetikveelwat, Ham , toetjes er was werkelijkvan alles. Kindertjes aangekleed en een rondgang gemaakt door het hele gebouw. Dat duurde ongeveer een kwartiertje. Na een uurtje nog een rondje gelopen met de kids en toen los gegaan in de winkel. Een fleecedeken gekocht voor 1,99 en een bloempot voor de kerstster 6,99.
Ik heb keurig betaald, maar ik had ook zo de personeelsingang weer uit kunnen lopen, we zijn absoluut nergens gecontroleerd. Nog maar even iets gedronken en na nog een zangronde weer naar huis. Ik ben nog nooit zo goedkoop een hele dag weggeweest en ook nog wezen winkelen voor hetzelfde geld.

1 opmerking:

Zustertjen zei

Topentertainment


die Ikea