woensdag 19 november 2008

B&B


B&B kan verschillende dingen betekenen, bij ons betekent het vandaag Blubber en Bruine bonensoep. Ik zal het uitleggen. Vandaag begon prachtig. Koud maar volle zon om negen uur. Gewoon een dag zoals de meeste andere. Maar, ik was met de groep lopers, net op weg toen de bewolking binnen kwam drijven, nog niks aan de hand, gewoon doorlopen en maar zien waar het schip strand. Nou dat viel alles mee, we waren om half elf weer terug op de camping en ik had net mijn schoenen uit, toen het begon te regenen. Maar mien moat was om half tien vertrokken met de profies, voor de nodige kilometertjes op de racefiets. Ik kwam net uit de douche toen mien moat ook thuis kwam, van onder tot boven onder de Bagger, hij heeft namelijk op die stinkdure racefiets geen spatborden, nou ik kan jullie vertellen dat de blubber echt van zijn kruin tot zijn enkels zat. En hij had gisteren die hele fiets nog wel schoongemaakt, ketting in de wasbenzine en alle spaken spik en span schoon, het hele frame glansde als een snotterbel in de maneschijn. Nou ik heb nieuws voor hem, hij kan weer van voor af aan beginnen. De hele bups, met uitzondering van zijn schoenen is al weer schoongewassen, en de fiets is afgespoten en drooggewreven. Klaar voor de volgende ronde.De regen valt nu nog steeds met enige regelmaat uit de lucht, de boeren hier zijn er erg blij mee, wij wat minder. Wij vinden het gewoon koud 12.7 graden, dus heeft mien moat verzonnen dat we Bruine bonensoep gaan eten. LEKKER

2 opmerkingen:

Zustertjen zei

Wij gaan voor de erwtensoep vandaag. Vond het bbbbest wel killetjes. En als ik dat zeg....

Smitsky zei

Zo'n duur kreng en dan niet eens spatborden. tssssss... :)

lekker bb soep! 'k voel de maag alweer knorren, maar eens zien wat de pot hier schaft ;)