maandag 3 november 2008

Kontakt


Met de aanschaf van onze schootcomputer is er een hele nieuwe wereld voor ons open gegaan. We doen van alles op het ding. Spelletjes, emailen, bankieren en de laatste paar jaar zelfs bellen via het mooie medium. Ik herinner me de dagen nog dat ik gewapend met een hand vol los geld naar de telefooncel moest om het thuisfront te laten weten dat we nog steeds in leven waren. Daarna kwam het tijdperk van de "goedkope"telefoonkaarten. Voor 6 euro zou je 130 minuten met het buitenland kunnen bellen. Je moest dan net als bij een kraslot, een code zichtbaar maken en die intoetsen voor je het eigenlijke nummer intoetste. Dat werkte soms wel en soms niet. Het enige wat altijd werkte was de aftelling op de kaart. Dus aan het eind van het liedje had je de familie niet gesproken maar was er wel een fiks tegoed verdwenen.

Sinds een jaar of twee hebben we op de camping een wifi verbinding, een hele vooruitgang. Gewoon bellen als je er zin in hebt, via skype kost dat nog geen 2 eurocent per minuut. Meestal werkt het wel al is de verbinding niet altijd optimaal.

Met de komst van onze computer is het kontakt met het thuisfront aanzienlijk verbetert. De meeste vrienden en familie zitten tegenwoordig op hyves, niet dat we elke dag zitten te kwekken of te kwaken, maar ik vind het heel gezellig om af en toe iets van iedereen te horen, c.q. te lezen.

3 opmerkingen:

Zustertjen zei

zoals je wellicht hebt gemerkt ben ik geen fan van de non- exclusiviteit van Hyves. Ik blog, mail en skype dan liever.
Ben blij dat je blogged,beter, beter, beter.

Anoniem zei

Hallo zonnige sunseekers, met veel plezier lees ik je bloggie meid, lig af&toe in een kreuk om jullie verhalen!
Even laten weten hier is alles goed alleen husband z'n rug ietser minder, een hernia heeft de scan uitgewezen!Trouwens vanavond gaan we naar Yoep!
Toedelo

Anoniem zei

Buuf