woensdag 17 september 2008

De jacht is gesloten


Vandaag is het eindelijk gelukt, de PETJES zijn eindelijk gevonden. Op de markt in Guardamar. Het was niet eenvoudig om de beloofde krengen te vinden.Al jaren zie je hier op de markt en op strand, van die jongens die van alles en nog wat willen verkopen. Horloges, Riemen, Goud en basebal petjes. Nooit heb ik me laten verleiden om dat aan te schaffen, omdat ik weet dat als je daar aan gaat beginnen, de jongens net als vliegen zijn, namelijk niet weg te slaan.Maarrrrrrrrrrrrrrr, op de familiedag van mijn kant, heb ik een neefje beloofd om een basebalpetje van een bepaald merk, ik zal het merk niet noemen, op te sturen. Neefje heel blij en ik zonder zorgen naar Spanje. De eerste de beste marktdag liepen moat en ik dus naar de markt om zo'n petje te scoren, voor Neefje een beige en voor zijn zusje een roze, de een is namelijk net zo na als de ander,nou, dat viel dus vies tegen. Een koopman op de markt vertelde dat die bepaalde petjes niet meer verkocht werden omdat ze illegaal zijn. (het merk is gekopieerd) Nou, daar stond ik dus met mijn grote bek, geen petje. Ik neefje gebeld, of het ook een andere mocht zijn, Ja, dat mocht. Dus vandaag weer naar de markt en weer zoeken. Op een gegeven moment weer aan een aardige verkoper gevraagd: heeft U ook .............petjes?????????????? het antwoord was nee, maar als u morgen naar de markt in La Marina komt zal ik ze meebrengen, Ik vraag nog : weet je dat zeker?????????? Hij zegt: Ja hoor, morgen. Ik loop naar vriendin en zeg dat we morgen dus weer naar de markt moeten, komt in ene die gozer aanlopen met een ..................petje. Ik zeg : ik moet er twee, geen probleem zegt hij en duikt weer in een doos onder de toonbank bij een medeverkoper. Eind van het verhaal is dat ik vanmiddag de petten in een schoenendoos heb verpakt. Morgen vroeg naar het postkantoor om de illegale petjes naar Nederland te sturen, en de vingers maar gekruist moet houden dat ze goed aankomen en niet bij de grens onderschept worden, Ik hou jullie op de hoogte

Geen opmerkingen: