zaterdag 2 augustus 2008

Lampjes poetsen


Had ik het gisteren over de boerderij, vandaag heb ik de nieuwe lampen op de foto gezet.

Ze zijn resp. gekregen en gekocht. De staande antieke originele olielamp heb ik in langdurende bruikleen. Een vriendin van ons heeft hem ge-erfd van haar vader, maar vind hem niet bij hun interieur passen. Hij was helemaal zwart van het lange staan.
Ik ben dus bijna 2 dagen bezig geweest om het lampje showroomshine te krijgen, ik moet zelf zeggen dat het goed gelukt is. Hij is nu prachtig. Nu nog een mooi klein koloniaal kastje of tafeltje eronder en alvast 1 hoekje in de woonkeuken is gevuld.



Met dezelfde vrienden zijn we twee weken geleden ook nog naar een hele grote, goed gevulde kringloopwinkel geweest, daar lag de hanglamp op ons te wachten. Ik snap het nog steeds niet, want het is precies de lamp geworden die ik in gedachte had. Ook deze was helemaal zwart en half uit elkaar, maar alle onderdelen zijn er nog, tot het kleinste schroefje om de kapjes mee vast te zetten. Wederom een goede dag zitten poetsen, Brasso's aandelen zijn vast gestegen op de beurs. Maar nu hebben we weer iets moois.En dat voor 27,50 euro. Nu nog een grote koloniale eethoek met 6 of 8 stoelen en de keuken is bijna klaar. Inmiddels ben ik een redelijke expert geworden in koperpoetsen, want buurman die het zag heeft ook nog twee koperen olielampen gevonden, die staan nu bij hem te stralen, het houd je van de straat zullen we maar zeggen, en een ieder die zich afvraagd wat wij zoal doen de hele dag hebben gelijk hun antwoord.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ok ik zal mijn complimenten ff geven. wat zijn ze mooi geworden. Tsjonge jonge wat een werk zal jij er aan gehad hebben. die olielamp kan je gewoon als spiegel gebruiken. en die hanglamp he ooohhooohhh en dat voor 27.50 wat is ie opgeknapt. hoop dat jullie er veel plezier van zullen hebben.

Anoniem zei

die anoniem its me Yvonne (hihi)