donderdag 14 augustus 2008

Wespen


Mien moat heeft een hele leuke klapper, geel en op batterijen, Daar zwaait hij s'avonds mee door de slaapkamer om de irritante zoemers mee te smashen. Vroeger keek hij de klapper niet aan,maar sinds we die op batterijen hebben, is het zijn nieuwste vriend.

Vanmiddag liep hij ook met het ding in de rondte te slaan. Ik had wel wat gehoord, maar dacht dat het een vlieg was, en dus ongevaarlijk. Maar helaas, het was een wesp. Hij heeft hem proffesioneel geroosterd. Twee tellen later was er weer een wesp, weer ge-bbq-t, toen de derde in de kamer vloog was zijn moordzucht over en begon hij zich af te vragen waar die pestdingen vandaan kwamen. Alle ramen waren dicht of er zit een goedsluitende hor voor, dus een groot raadsel.

Moat is er op zijn gemak voor gaan zitten en heeft na een kwartiertje in de gaten waar de koleredingen vandaan komen. Bij het bovenraam zit een grote kier naast de balk, volgens hem kwamen ze daar uit. Nu niet meer, hij heeft het professioneel met stofwisdoekjes dichtgestopt en de kier daarna met hobbykit dichtgesmeerd.

Ik moet zeggen dat het nu wel rustiger is, en het lijkt wel of het minder tocht nu, of zou dat suggestie zijn.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik lig echt in een deuk van het lachen en zag het hele gebeuren al voor me!!!! Jij hebt echt gevoel voor drama. Maar wel hopen dat je nu verlost bent van die kl...dingen! XXX Annemiek

Smitsky zei

Wahahaha, ik zie het ook zo voor me. Je moat met een klapper.

Zit daar geen nest dan? Nou ja, maakt het uit, jullie gaan daar toch weg ;)

Zustertjen zei

Eh ja, ik moet zeggen dat ik liever niet in jouw schoenen sta, reuzewespen in huis (zo te zien) en een man met een matteklopper met trilfunctie.

bzzzzzzzzz

Smitsky zei

Tarzan...