vrijdag 22 augustus 2008

Zagen, Lego en uitzoeken.



Vandaag weer op de kids gepast. Met de kleinste M de hele middag aan het knutselen geweest, hij hoeft immers niet naar school op vrijdagmiddag.

M heeft een uitgebreide verzameling Lego, alles uitgestald op een fleecedeken. Na het knutselen is dat zo opgeruimd, maar als je iets wilt bouwen is het een crime om het juiste stukje te vinden. Vanmorgen toen hij wel naar school was, heb ik alvast een helikopter in elkaar geknutseld, de Creator 4994, poeh wat een werk, maar wel een mooi resultaat. M was er dan ook heel erg blij mee. Maar al dat zoeken is toch wel iets te veel van het goede.

De eurekaknop heb ik gevonden. Er stond in de garage nog een ladekastje dat vorige week vanuit een slaapkamer naar de garage is verhuisd. Ik heb de halve middag staan zagen om een vakverdeling in de lades te maken. Het zijn er nu 2 gevuld met allerlei soorten lego, keurig uitgezocht en op grootte gerangschikt. 2 x 21 vakjes. Het is ff werk en het is nog niet helemaal klaar, maar Papa en Mama mogen er ook nog iets aan doen, toch. Morgen gaan we bbq-en bij hen, dus ik ben benieuwd of het kastje dan klaar is. M blij, het kastje gerecyceld en ik ben de volgende keer een stuk sneller met Lego bouwen. Ik begin heel langzaam te snappen wat al die volwassenen bezield, die regelmatig met steentjes spelen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij het lezen van dit berichtje denk ik terug aan het Lego kastje bij ons thuis. Dat waren ook veel laadjes en prettig om mee te spelen, denk ik, ik was de Lego toen ontgroeid maar misschien groei je wel terug naar dat soort leuke bezigheden????? xxx Annemiek.

Smitsky zei

Ik blijf het een goed plan vinden dat jullie maar even 4 weken hier komen wonen (als wij weg zijn).

Benieuwd wat je hier allemaal gaat uitvinden.

Super!

Zustertjen zei

Nou daar moet sunseekertje vast nog even goed over na denken volgens mij. Maarre ze is wel absurd druk. Zeker compensatie voor de rust in Espana.

sunseekers zei

@ zus, ja ook ik heb aan het kastje gedacht. groene laatjes en een mooi plaatje erop van wat erin zat. waar is het gebleven????

Anoniem zei

Goeie vraag......ik denk bij één van de boys???? Vraagje voor de familiedag???xxxAnnemiek