woensdag 27 augustus 2008

Tot Ziens Etentje


We zijn op dit moment bij Zustertjen, even een beetje uitpuffen en heerlijk eten. Vanavond stond er Mie op het menu. Gelukkig geen bami, lezers van de blog van Smitsky, snappen wel waarom. Zustertjen en Smitsky zijn namelijk zussen. Ze hebben veel overeenkomsten, maar gelukkig heeft Zustertjen geen rare ingredienten gebruikt. Tijdens het eten hebben we het gehad over toetjes. Griesmeelpudding. Dat deed mij denken aan de gries van vroeger bij ons thuis. Namelijk griesmeelpudding met bessensap. Mijn vader maakte het sap altijd zelf, dat ging als volgt. Met een groot deel van het gezin bramen zoeken op Zondagmiddag. Daarna deed Pa het hele gebeuren schoonmaken en koken. Het probleem van bewaren lostte hij op door lege bierflesjes schoon te maken en die te vullen met het afgekoelde sap. Voor het afsluiten gebruikte hij Ossewit, een soort diamant frituurvet, maar dan van dierlijke vetten, dus dat stolde mooi. De krat met flesjes ging dan onder het stapelbed op de voorslaapkamer, daar sliepen oudste zus en ik. Na verloop van tijd ging er wel eens een flesje gisten, jullie willen vast niet weten hoe het er onder dat bed heeft uitgezien.

5 opmerkingen:

Smitsky zei

Nou lekker, en dan kraak je mijn bami zo af??

Wat hebben ze jullie vanavond voorgeschoteld?

Heb je de tomatensoep van mijn dear sister al eens gehad? Die is geweldig! en die ragout met kalfsvlees (ofzo)...Mjammie

Zustertjen zei

Dankjewel voor deze veer in mijn reet.

Je kunt niet meer stuk!

sunseekers zei

@ Smitsky, Mie met een kip/groente en kruidensaus en heerlijk toffeeijs met slagroom toe. Het heeft niets met jouw bami te maken, wel met wat je erin pleurt.(AJ's lijstje)

Anoniem zei

Ja dat was wat die bramensap onder ons stapelbedje!! Maarrrrrr wel heeeel lekker op de griesmeelpudding, meestal op zondag of feestdagen. Ik geloof niet dat ik het daarna ooit zo lekker heb gegeten. Nou dit was, waarschijnlijk, voorlopig mijn laatste blog reactie, ik zie jullie dit weekend dus tot dan, xxx Annemiek.

Smitsky zei

Ik begrêp het ;)