donderdag 5 juni 2008

Je maakt wat mee


Vanmiddag naar de Carefour geweest, dat is een winkel zoals in Nederland de Makro. We hebben beloofd om voor een zeer speciale vriend wat whisky mee te brengen. Dus maar even naar Torreviega om te kijken of ze genoeg op voorraad hadden. En jahoor, het was er. Gelijk maar even een mandje volgeladen met de beloofde flessen en nog wat andere dingen die we daar toch moesten kopen. Tot zover niets vreemds.
Komen we aan de kassa en zetten alles netjes op de band en betalen wat de juffrouw achter de kassa ons vraagt. Nog steeds niks vreemds.
Na het afrekenen geeft ze me een kassabon met de mededeling dat we het bedrag op de bon, bij ons volgende bezoek vrij zouden kunnen besteden bij dezelfde winkel. Ik vraag met een verbaasde blik: ook vandaag?????????????? Jahoor zegt ze. Het wordt al vreemder, toch
Ik zeg tegen mien moat, zet jij de boodschappen even in de auto, ga ik nog even lekker brassen in de winkel. Zo gezegd, zo gedaan. Dus 10 tellen later sta ik weer aan dezelfde kassa met wat leuke hebbedingetjes en zo Hollands als dat ik ben, was ik dus keurig 20 cent onder het bedrag op het bonnetje gebleven. Dat mocht dus niet van de juffrouw achter de kassa, want ze mocht geen geld terug geven, dat snap ik, maar ik dacht, och laat maar zitten, het is toch voor niks, maar dat ging ook niet, het moest precies of net erover.
Toen heb ik de boter van de klant die na mij kwam maar betaald. Die heeft mij het verschil betaald en is iedereen toch weer gelukkig. Jaja je maakt wat mee hier

7 opmerkingen:

Zustertjen zei

Dat meen je niet, want een buitenkansje! Worden jullie toch beloond voor al die moeite voor die, hik, speciale vriend.

Smitsky zei

Nou zeg, die speciale vriend mag wel blij zijn.. Dubbele whiskys, of heb je de tweede keer voor jullie zelf ingeslagen ;)

Anoniem zei

Je kon ook precies hetzelfde WEER kopen. Hik zag dat wel zitten. Je vriend

sunseekers zei

nee schat, het bedrag dat ik mocht uitgeven, was ongeveer 10% van het eindbedrag

Zustertjen zei

dat vind ie jammer hahahahahaha

Anoniem zei

hallo ted en jose, hier dan eindelijk een berichtje van een dochter die jullie niet kennen!!!! petra dus. heb net mama jullie site een beetje uitgelegd. ze zal jullie nu zelf gaan berichten. xx

Anoniem zei

Hallo lieverds,
hele leuke dingen die jullie meemaken en voor ons leuk zo iets te kunnen lezen. even iets anders wanneer komen jullie naar Nederland? Komen jullie naar ons of wij naar jullie? De tijd gaat ook zo snel. Heel veel plezier en tot horens. Liefs

Joep en Hetty