donderdag 12 juni 2008

We komen (nog) niet naar huis

Het wordt een beetje penibel, we kunnen niet tanken omdat de grenzen geblokkeerd zijn door boze vrachtwagenchauffeurs, we kunnen wel boodschappen gaan doen, maar de schappen zijn leeg.
Er is geen vers vlees en geen verse groenten te koop, lege winkels en heel veel mensen die het laatste uit de winkels halen. De brandstofprijzen zijn hier van de ene op de andere dag 30 cent per liter duurder geworden. Als je je dan realiseert dat een liter diesel hier de laatste keer dat wij tankten 1,01 euro kostte en nu dus 1,31, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Er is gisteren in Allicante een vrachtwagen in brand gestoken waar de chauffeur in lag te slapen, het gevolg is dat de goeie ziel, die alleen zijn werk maar deed,nu voor 60% verbrand is. Fijne collega's , daar moet je het echt van hebben.
Het word grimmig, ik hoop dat ze er snel uitkomen, anders kunnen we niet eens naar huis komen over een paar weken, ook al moeten we dan dure diesel tanken.Al is het wel een stuk rustiger op de weg zo zonder vrachtwagens, doet me een beetje denken aan de autoloze zondag in de jaren 70.

3 opmerkingen:

Zustertjen zei

Nostalgie of trauma?

sunseekers zei

@ nog erg jong toen, dus nostalgie

Smitsky zei

Ja, ik kan me die autloze zondag ook nog herinneren. Rolschaatsen op de snelweg..mooi was die tijd..

Maar om nou je collega in de brand te steken met zo'n staking. Waar ben je dan mee bezig...