zaterdag 14 juni 2008

Naar markt


Het moest vandaag anders dan anders, omdat het vrachtverkeer hier dagenlang heeft gestaakt, werden de winkels niet bevoorraad met dagverse produkten. Dus de loopslippers aan en naar Santa Pola.Daar hebben ze op zaterdag de grootste markt van de omtrek met groente, fruit en de rest van wat een mens nodig heeft, of denkt nodig te hebben. Omdat de temperatuur vanmorgen om 10 uur al danig was opgelopen was het niet echt een pretje, maar wat moet dat moet.


Al weken ben ik op zoek naar blauwe schoentjes voor onder al mijn nieuwe spijkerbroeken, dus daar ook gelijk naar gekeken. Veel, heel veel schoenen gezien, maar het paar dat ik wilde hebben stond er natuurlijk niet bij.


Gelukkig voor mien moat, die vanwege zijn been toch niet kon gaan fietsen, maar wel mee kon naar de markt, was er voor hem en de man van mijn vriendin veel groente en fruit, dus die hebben zich wel vermaakt.

Vriendin moet nog steeds vitrage vinden voor haar nieuwe appartement dat dinsdag wordt opgeleverd. Veel gezien, niks gekocht. Geen gordijnen voor vriendin, geen schoentjes voor moi. Na 2 uur in de brandende zon te hebben gelopen naar de groente en fruit afdeling. Heerlijke kersen gekocht voor 4 euro de kilo en 1 paprika voor 70 cent. Toch wat gekocht zullen we maar zeggen.

Op de terugweg naar de auto even een tussenstop voor koffie, bij Eroski(supermarkt). Daar zagen we dat ze aanbiedingen hadden voor kleding en schoenen, en wat denk je, eindelijk mijn schoentjes gevonden, voor weinig, heel weinig. 2 paar voor 11,90. Weer een goeie dag vandaag.
En nu, lekker kersen eten.

1 opmerking:

Smitsky zei

Eet ze! Of zijn ze al op ;)